Saturday, March 22, 2008

Prayer

Lord I see you in the shadows
of this sad night
Amazement is lost
between shadows
and moons of disenchantment
In the midst of emptyness,
fill all the empty space!
That I can see You
in Your prolonged silences
Where are you Lord?
I ask for an answer
in this failed hopelessness
in this waiting room to precipice
between bitterness and pathetism
Where are you my Jesus?
Good Brother,
Holy Friend
My Lord and my God
take my tired hand
and You be my path
Let me see you Lord
with the eyes of the soul
Find me again
for I am lost
between chimeras and longings,
lost years
Give me back the sense, Lord,
Let me not see through my eyes
but through Yours
Let me not offend You, my Jesus,
with my distrust
Let me put in Your love
all I am
and all I have
Let me not see only my failures
but Your Precious Blood
Not dwell in my loneliness
but in Your eternal company
You know it all Lord
You know my hands have not what You ask of me
but what hurts You
Let me not be a nail, Lord
Let me not be flagellum
Let my life be
As the hands of Veronica
a small comfort for others
Let me not see you at the foot of the Cross
to offend you
but to accompany You with my little crosses
Let my life talk more than my lips
Let my actions show
what You already know
that I love You Lord
even though from time to time
I let go of Your hand
and think I can do it alone
Without you, Lord, I can’t anything
But that, my dear Jesus
You already know.



Señor te busco en las sombras
De esta triste noche
El asombro se pierde
entre tinieblas
y lunas de desencanto
En medio del vacío,
llena todo el espacio
Que pueda verte
en Tus silencios prolongados
¿Dónde estás Señor?
Te pido respuesta
en esta desesperanza fracasada
en esta antesala al precipicio
entre amargura y patetismo
¿Dónde estás mi Jesús?
Hermano bueno,
Amigo Santo
Señor mío y Dios mío
toma mi mano cansada
y sé Tú mi camino
Déjame verte Señor
con los ojos del alma
Encuéntrame de nuevo
que estoy perdida
entre quimeras y añoranzas,
años perdidos
Devuélveme el sentido, Señor
Que no vea por mis ojos
sino por los tuyos
Que no te ofenda mi querido Jesus
con mi desconfianza
Que ponga en tu amor
todo lo que soy
y todo lo que tengo
Que no me fije sólo en mis fallos
sino en Tu Preciosa Sangre
No me quede en mis soledades
sino en Tu eterna compañía
Tú lo sabes todo Señor
sabes que mis manos
No están llenas de lo que me pides
sino de lo que te duele
Que no sea clavo Señor
Que no sea flagelo
Que mi vida sea como
las manos de Verónica
un pequeño consuelo
para los demás.
Que no te vea al pie de la Cruz
para ofenderte
sino para acompañarte con mis pequeñas cruces,
Que hable mi vida más que mis labios
Que te diga Señor lo que ya sabes
que te quiero Señor
aunque de cuando en cuando
me suelte de tu mano
y crea que puedo sola
Sin Ti, Señor, no puedo nada
Pero eso, querido Jesús
Tú ya lo sabes

No comments: